Beweging

Sport en voeding: gratis coachingsprogramma

Ben je net zoals ons ook zo een sportfan? Wil je jouw lichaam alles geven om beter te kunnen presteren, minder ziek te zijn en/of beter te recupereren? Dan is deze online coaching echt iets voor jou! Schrijf je gratis in en leer in 6 weken tijd hoe jouw ideaal sportbord eruit kan zien. Want voeding en sport zijn steevast met elkaar verboden en dat allemaal via jouw darmen! Bij dit coachingsprogramma hoort ook een gratis e-book, deze vind je onderaan de pagina. 

Beter eten om beter te presteren

Starten met sporten werkt motiverend: je boekt snel vooruitgang, ontwikkelt een betere uithouding en wordt als het ware met de dag sterker. Tot een bepaald punt, dan bereik je een plafond… wie al een tijdje zijn discipline beoefent zal dit vast herkennen. Wat kan je doen deze drempel te overwinnen? Een gezonde en gevarieerde voeding aannemen, helemaal aangepast aan jouw sport en je lichaam.

Voeding heeft een belangrijke impact op je sportprestaties, denk maar aan koolhydraten die als brandstof en eiwitten die als bouwstof fungeren van onze spieren. Maar dat niet alleen, ook vitaminen, zoals vitamine D en vitamine E, hebben een impact op jouw sportieve lichaam. Zo zijn zij bijvoorbeeld beide cruciaal voor je immuniteit.

Welk voedingspatroon kan je helpen: langer vol te houden, sterker te worden, beter te presteren en sneller te herstellen? Leer er alles over in dit coachingsprogramma van 6 weken.

Sport en voeding: 6 weken gratis coaching

Met dit gratis coachingsprogramma doorlopen we alle belangrijke onderwerpen rond sport en voeding. Van het aantal koolhydraten dat je nodig hebt tot de dagelijkse hoeveelheid eiwitten. Jouw behoeften in termen van macro– en micronutriënten komen aan bod. Maar ook advies rond hydratatie, voeding voor, na én tijdens het sporten en wat je kan doen om darmongemakken te voorkomen. 

Een sneak peek van het programma: 

  • Wat is jouw energiebehoefte? 
  • Hoeveel koolhydraten heb je nodig? 
  • Uit welke voedingsmiddelen haal je de nodige voedingsstoffen? 
  • Hoe zit dat met voedingssupplementen? 
  • Welke drank kies je best voor, tijdens en na het sporten?  
  • Hoe vermijd je darmklachten tijdens het sporten? 
  • En nog veel meer! 

Stap voor stap doorlopen we alle belangrijke elementen rond sport en voeding. Het coachingsprogramma geeft je een praktische kijk met concrete tips. Wil je de theorie alvast downloaden? Dit e-book bundelt alle onderwerpen en geeft gedetailleerde informatie 

Jouw darmen beïnvloeden je sportprestaties

Wist je dat darmongemakken veel voorkomen bij sporters? Zeker bij uithoudingssporters, afhankelijk van het onderzoek1 spreekt 30 tot wel 90% van de atleten van darmklachten. Zelfs amateursporters hebben hier vaak last van.

Wanneer je tijdens het sporten te maken krijgt met misselijkheid, een opgeblazen gevoel, buikpijn of krampen is dit natuurlijk nefaste voor je prestaties en vooral ook heel ongemakkelijk. Door de juiste voeding in te schakelen op het juiste moment en door “training”, kan je darmongemakken voorkomen! Tijdens het programma leren we je hoe. Ben je ook helemaal verkocht?

Met professioneel advies sport je beter… Een sportdiëtist vinden? Neem een kijkje op de site van de Vlaamse Beroepsvereniging van Diëtisten (VBVD): www.vbvd.be